Bollsnack

Diskutera allt om klot, skor, väskor och alla slags tillbehör som man kan tänkas behöva för att spela Bowling.
Stoffe_E/6
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 03 apr 2007, 16:34

Bollsnack

Inlägg av Stoffe_E/6 »

Tänkte dra igång en tråd om vad vi spelar med för bollar... Kan vara nyttigt för dom som är på väg att köpa boll att få veta vad folk tycker om olika klot.

Kan ju även ta upp om man har gjort något med yt-finishen, hur layouten är gjord o.s.v.

Jag kan börja, har dock lite äldre klot, men tänker fylla på när jag handlat nytt inom kort.

Spelar med en Brunswick Strike Zone, borrad att ta ganska tidigt i banan - pinnen under ringfingerhålet och har balanshål i den. Den tar mycket riktigt ganska tidigt och rullar jämnt och fint mot fickan för att göra en liten kick på slutet. Bollen var kanon i början, men inom några månader hade den fina matta ytan blivit blank och egenskaperna var nästan borta.
Får matta upp ytan med Scotch Brite regelbundet för att den ska orka komma hemåt överhuvudtaget, den är snart 2 år gammal och känns tvär-slut... Idag fungerar den ibland på vissa banor, inte den allroundboll den var från början tyvärr...

Storm Triple XXX factor, borrad för att ligga länge och kicka med pinnen snett ovanför ringfinger hålet (kl 14.00 ungefär)... Riktigt trevlig boll som är lättkontrollerad, men bara när underlaget passar... stormbollarna har jag fått höra att de är jättebra när underlaget passar, men jättedåliga när de inte passar... inget mellanläge här inte... och det stämmer tycker jag.
Är också något till åren komna nu så det är inte mycket riv kvar i den. Dock är det en av de bästa bollarna jag haft, förutom Brunswicks orginal Inferno som jag tyvärr har pensionerat.

I sommar skall arsenalen utökas och det lutar åt ett par eller flera av kloten: Ebonite - Total NV, Ebonite - Angular One, Ebonite - Infinite One, Brunswick - Fury, Hammer - Black Widow,

Någon som har erfarenheter av dessa bollar får gärna kommentera...

Ha de
Storm - Triple XXX factor
Brunswick - Strike Zone
Colombia - White Dot
mr green
Inlägg: 58
Blev medlem: tis 14 jun 2005, 18:45
Ort: Stockholm

Inlägg av mr green »

Jag kör med 2 olika bollar. Den som e anpassad för snabbt underlag e en Ebonite Big one mattad ner till 1000grit. Borrad för att svänga ganska mycket. Kickar bra på slutet när man kör på blöta banor.

Den andra "snälla" bollen e en Storm Fired up. Fruktansvärt trevlig boll som funkar på i princip alla underlag. Borrad som en allround boll.

Kommer snart att byta ut Storm bollen mot en annan Storm. Vet dock ej vad än.
Spelar ligan med Hellas B o spelar korpen med Team green. Har fått spela några matcher i A-laget oxå (division 1)
Stoffe_E/6
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 03 apr 2007, 16:34

Inlägg av Stoffe_E/6 »

Såg en Track Machine, osäker om det var mean machine eller liknande men den var blå-spräcklig. En klubbkompis hade precis köpt den och den var borrad med pinnen rakt ovanför fingrarna och jag säger då det: Jävlar vad den jobbade hem på slutet! Den såg rolig ut!
Storm - Triple XXX factor
Brunswick - Strike Zone
Colombia - White Dot
mr green
Inlägg: 58
Blev medlem: tis 14 jun 2005, 18:45
Ort: Stockholm

Inlägg av mr green »

Jag funderar på en Storm Special Agent som nästa boll. Kickade otroligt häftigt om man placerade pinnen under lillfingerhålet. Den e dock för väldigt blöta banor.
Spelar ligan med Hellas B o spelar korpen med Team green. Har fått spela några matcher i A-laget oxå (division 1)
Skriv svar