olika sorters klot

Diskutera allt om klot, skor, väskor och alla slags tillbehör som man kan tänkas behöva för att spela Bowling.
godisgrisen
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 12 apr 2005, 23:05
Ort: stockholm

olika sorters klot

Inlägg av godisgrisen »

Undrar lite över alla sorts klot som finns, t.ex. partikel-, klister-,reactive m.m. Vad är skillnaden på dem? Har en hot rod från storm. vilken kategori skulle den hamna i? Hur bra är det att använda vax/poleringsmedel på kloten?
Är nyfiken, så e det nån som vet så svara gärna = 0 )
mr green
Inlägg: 58
Blev medlem: tis 14 jun 2005, 18:45
Ort: Stockholm

Inlägg av mr green »

Din Hot rod e ett reactive klot. Ganska gammalt numera. Det där med att polera klotet skulle jag nog inte göra. Överlåt det till ett proffs istället.
Spelar ligan med Hellas B o spelar korpen med Team green. Har fått spela några matcher i A-laget oxå (division 1)
JaPe
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 07 feb 2007, 23:01

Inlägg av JaPe »

Länk till ditt klot med all info om det.

http://www.stormbowling.com/products/ba ... ?ballid=76
Rullar Storm Paradigm, Paradigm Domination, Hammer Raw Doom, Ebonit spärrboll mm mm
Stoffe_E/6
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 03 apr 2007, 16:34

Inlägg av Stoffe_E/6 »

Hot Rod ses som en "mellan-boll" som inte svänger allt för mycket... Många använder den som en boll till de torrare banorna då den inte svänger så mycket och är lättare att kontrollera...

Som jag har fått det förklarat för mig så är det vanligt att partikelbollarna är sådana som svänger med en jämn båge över banan, lätta att kontrollera. Ofta matta bollar.

Dock tror jag att partikelbollarna blir färre och färre, tror det var en "hype" för några år sedan. Nu är det så mycket andra "revolutionerande" ytmaterial och kärnor som tillverkarna kommer med. Kolla bara på Brunswicks Fury... den är det värsta jag sett på länge! Likaså Hammers Black Widow....
Storm - Triple XXX factor
Brunswick - Strike Zone
Colombia - White Dot
Skriv svar