Bakvänd tuba

Här kan du få hjälp med din träning.
Tipsa andra hur du brukar lägga upp din träning.
stefanjo
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 12 dec 2005, 11:48
Ort: Söderhamn

Bakvänd tuba

Inlägg av stefanjo »

Spelade en tävling i lördags och underlaget kan närmast beskrivas som en bakvänd tuba. Inget stöd alls åt höger och lite miss åt vänster resulterade i att bollen greppade lite extra. 18 hål på 8 serier resulterade det i. Hur löser ni andra sånt här underlag? Några träningstips för att förbereda sig för sånt här?
Tony
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 28 feb 2008, 10:08

Re: Bakvänd tuba

Inlägg av Tony »

Jag har upplevt det vid några tillfällen, bästa lösningen är att aldrig åka dig igen :)
mr green
Inlägg: 58
Blev medlem: tis 14 jun 2005, 18:45
Ort: Stockholm

Re: Bakvänd tuba

Inlägg av mr green »

Ja Det skulle vara kul o veta hur man gör. I Sollentuna är det en sån där omöjlig profil. På 4:a serier träffade jag inte fickan en enda gång. Kunde iofs vart smart o börjat med prickskytte med spärrbollen. Men skam den som ger sig :?
Spelar ligan med Hellas B o spelar korpen med Team green. Har fått spela några matcher i A-laget oxå (division 1)
Snoddas
Inlägg: 21
Blev medlem: lör 15 nov 2003, 17:07

Re: Bakvänd tuba

Inlägg av Snoddas »

Tråkigt att man (säkert fler än jag) tänker " Jävla skithall, dit vill jag inte åka igen, klarar ändå inte av att spela där".
Istället för "hmmm... intressant, ett underlag som jag verkligen inte vet vad jag ska göra med", och veckan därpå sammlar ihop ett gäng som åker dit och tränar.

Skulle tro att det är det bästa sättet att träna på det. Istället för att stå i sin hemmahall och träna vecka efter vecka på samma underlag.
stefanjo
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 12 dec 2005, 11:48
Ort: Söderhamn

Re: Bakvänd tuba

Inlägg av stefanjo »

Snoddas skrev:Tråkigt att man (säkert fler än jag) tänker " Jävla skithall, dit vill jag inte åka igen, klarar ändå inte av att spela där".
Istället för "hmmm... intressant, ett underlag som jag verkligen inte vet vad jag ska göra med", och veckan därpå sammlar ihop ett gäng som åker dit och tränar.

Skulle tro att det är det bästa sättet att träna på det. Istället för att stå i sin hemmahall och träna vecka efter vecka på samma underlag.
Håller med fullständigt.
asdfowkw
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 15 jan 2012, 04:44

Re: Bakvänd tuba

Inlägg av asdfowkw »

Om det inte fungerar med att flytta sig i banan överhuvudtaget så skulle mitt tips just under spelstunden nog vara att höja topfarten på klotet, (OBS! dock inte genomatt ta i utan genom att börja med klotet högre upp för att få en högre baksving)

och sedan som flera påpeket, komma tillbaks och öva på underlaget, eller bara fråga vad det är för oljemönster de har lagt ut så att du kanske kan få det lagt i din egen hemmahall för träning.
Skriv svar